czwartek, 16 kwietnia 2015

einen Vertrag erneuern



einen Vertrag erneuern - przedłużyć umowę


Dziś musiałam użyć tego słówka, bo przedłużałam umowę, ale ja powiedziałam "verlängern". Zostałam i tak zrozumiana :-)


Ale powinnam powiedzieć "erneuern", bo to tak jakby odnowienie umowy.
-------------------------------------------------------------------
Brakuje mi w necie takiej typowej strony, gdzie występuje słówko, idiom dnia. Zawsze występują one w formie długiej, nudnej i trudnej do zapamiętania listy.

Postaram sobie ułatwić życie i informacje jakie otrzymuję na mejla, żeby się nie "zgubiły" i przepadły, będę sobie tu segregować.

Czasami słyszę DANE słówko milion razy i nie mogę je zapamiętać...

Tak było przykładowo ze słowkiem "verschwinden ". Milion razy usłyszane w TV, ale pomimo zapisania, nie mogłam go zapamiętać. Oczywiście oznacza ono "znikać".

Fiszki fruwają po mieszkaniu, ale nie bardzo chce mi się na nie spoglądać. Może zmotywuje mnie pisanie choć jednego słówka dziennie.
------------------------------------------------------------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz